سولفوناسیون الکیل بنزن
نوشته شده توسط : مطلب نویس سارگن

مکانیسم سولوفوناسیون به این صورت است که از ترکیبات فعالی تشکیل شده است و ساختار متفاوتی نیز دارد که می تواند به صورت آب دوست یا آب گریز باشد. 

راکتور سولفوناسیون  یکی از دستگاههای این واحد می باشد و برای سولفوناسیون آلکیل بنزن هم از این دستگاه و دستگاههای دیگر کمک گرفته می شود که در ادامه ذکر خواهد شد.

قرار دادن گروه سولفونه بر روی ترکیبات مختلف می تواند دامنه وسیعی از ترکیبات آب دوستی و یا آب گریزی را یاجاد کند که به عنوان ماده فعال سطح عمل می کند و در دسته بندی آنیونی قرار دارد.

مواد اصلی سولفوناسیون بنزن شامل  آلکیل بنزن، دی اکســــید گوگرد، اکسیژن، هیدروکســید محلول، هیپوکلریـــت سدیم می باشد. 

سولفوناسیون آلکیل بنزن یک یاز فرآیندهای سولفوناسیون می باشد که از اسید سولفوریک، اسید کلروسولفونیک، تری اکسید گوگرد می باشد که در این بین از تری اکسید گوگرد به میزان بیشتری استفاده می شود.

برای شروع و تهیه این فرآیند ابتدا دی اکسید گوگرد مایع به وسیله یک پمپ از مخزن نگهدارنده به تبخیرکننده منتقل می شود و گاز خروجی از تبخیر کننده با دی اکسید گوگرد ترکیب شده است که با اضافه کردن اکسیژن وارد راکتور کاتالیستی اکسیداسیون شده و قبل از اینکه وارد راکتور شود با مبدل های حرارتی خنک می شود.

کاربرد واکنش سولفوناسیون متفاوت است و در حوزه مختلفی کاربرد دارد. اما همانطور که میدانید این حوزه ها مربوط به حوزه های شیمیایی و صنایع وابسته به آن می باشد که در ابتدای امر نیاز به دانش و مهارت بالایی دارد. 

تهیه دستگاهها و خط تولید این واحدها نیازمند این است که یک مشاوره کسب و کار شما را در این زمینه به درستی راهنمایی کرده اما در نهایت بازهم نیاز به افراد متخصصی می باشد که بتوانند این خط تولید را برای شما راه اندازی کنند. 

اما اگر قصد سرمایه گذاری دارید بهتر است در خطوط تولیدی قدم بگذارید که می دانید با یادگیری برخی مهارت ها خود شما می توانید به صورت کامل صاحب کسب و کار خود شوید. 

سارگن استون با هدف معرفی پرسود خطوط تولیدی این امکان را به شما می دهد که در خطوط تولیدی مختلفی که سارگن استون آنها را مورد بررسی و مطالعه قرار داده است به بالاترین سود برسید. 

برای اطلاع از نحوه کار این خطوط تولیدی به سایت اصلی سارگن استون مراجعه کنید. 

www.sargonstone.com





:: بازدید از این مطلب : 464
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: